Головна » Послуги » Шиномонтаж та балансування коліс

Шиномонтаж та балансування коліс

Багато автолюбителів часто не замислюються про важливість такої нехитрої процедури, як балансування коліс, не приділяючи їй належної уваги. Хоча насправді, від правильності балансування шин і дисків залежить правильна робота підвіски автомобіля, і, як наслідок, її (підвіски) довговічність, а також безпеку і комфорт їзди.

Врядли сьогодні залишилися ще автолюбителі, яких треба переконувати в тому, що балансування шин робити потрібно обов'язково. При цьому, далеко не всі, на жаль, розуміють і усвідомлюють ту роль, яку відіграє балансування в забезпеченні безпеки руху, а тому приділяють занадто мало уваги якості балансування (в т.ч. вибору шиномонтажной майстерні), а також якості шин і дисків, які пропонуються на ринку.

Навіщо балансують колеса?

Відповідь на це запитання знають якщо не всі, то принаймні більшість автолюбителів: маса колеса повинна бути рівномірно розподілена відносно центру, і тоді вібрація колеса буде зведена до мінімуму.

Але навіщо це потрібно, і як це може вплинути на довговічність, безпеку, комфорт та інші важливі для нас моменти? Якщо не вдаватися в деталі, спрощений відповідь на це питання може виглядати приблизно так: у разі, коли колесо не урівноважене у всіх осях симетрії, виникають неврівноважені відцентрові сили з різними векторами додатки, що створює вібрацію колеса і різноспрямовані навантаження на маточину. Це, в свою чергу, призводить до наступних наслідків:

Під впливом непередбачених автовиробником навантажень, несучі вузли підвіски набагато швидше зношуються (в першу чергу зазвичай страждають підшипники маточини), а при істотному збільшенні таких навантажень може виникнути навіть загроза їх (вузлів) раптового руйнування. Наслідки втрати колеса на великій швидкості, думаю, в додаткових роз'ясненнях не потребують.

Вібруюче колесо має значно гірше зчеплення з дорогою (нестабільне пляма контакту), що призводить до гіршої керованості і збільшення гальмівного шляху. Все це істотно знижує рівень безпеки водіння.

Нерівномірність навантаження на протектор в наслідок вібрації колеса призводить до істотного зниження ресурсу шини - покришка просто швидше зношується. Ну і нарешті, сильна вібрація переднього колеса передається на кермо, що створює дискомфорт для водія.

Устаткування або людський фактор

Що більше впливає на кінцевий результат балансування коліс, балансування верстат, або кваліфікація майстра? У цілому, і те, і інше в приблизно однаковому співвідношенні. Досвідчені майстри шиномонтажей говорять, що «в нулі» отбалансировать можна все, що завгодно, але це ще не означає, що колесо при цьому буде придатне до безпечного використання за призначенням.
Якщо кваліфікацію (відношення до роботи) майстра Ви ще якось зможете оцінити за непрямими ознаками, то точність і стан (калібрування) верстата балансування, на жаль, ніяк. Тому намагайтеся уникати балансування коліс в незнайомих Вам «придорожніх» шиноремонтних майстерень - таку балансування все одно потім доведеться перевірити ще раз.
Отже, як повинна виглядати якісна балансування колеса?
1. Немає сенсу балансувати брудне колесо, з налиплими на внутрішніх поверхнях дисків грудками бруду і застряглими в протекторі шини каменями, тому в хорошому шиномонтажі перед балансуванням колесо ретельно очистять від бруду і каміння, а також від раніше встановлених компенсуючих грузиків.
2. Перед балансуванням дуже бажано виміряти (причому не «на око», а точні значення) биття диска та шини (радіальне і бічне).
3. Балансувальний станок не покаже жодних точних вимірювань, якщо він укритий товстим шаром бруду.
Не так давно в сучасних шинних центрах почали з'являтися принципово нові верстати, які в народі отримали назву шиномонтаж 3D. Це обладнання дозволяє, на основі лазерної діагностики, визначити точну геометрію окремо диска і всього колеса в зборі (включаючи биття), а також найбільш ефективно розмістити шину на диску, забезпечуючи максимальну взаємну компенсацію дисбалансів диска і шини. На СТО AUTO SOLAR  Наші автомеханікі якісно "перевзують" Ваше авто.