Головна » Послуги » Діагностика » Комп'ютерна діагностика

Комп'ютерна діагностика для Вашого автомобіля

Сучасні електронні системи автомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота), призначені для управління агрегатами і вузлами автомобіля, оснащені власними системами самодіагностики, які постійно зчитують стан автомобіля та інформують водія про появу деяких несправностей. Приміром, на приладовій панелі автомобілів є багатофункціональний індикатор - Check Engine (у більш старих моделях цю роль найчастіше виконували спеціальні лампочки і світлодіоди, розташовані безпосередньо на пристроях управління), який спалахує при включенні запалення і гасне через кілька секунд після запуску двигуна.

У разі, коли при самодіагностиці виявляться несправності, які підлягають діагностиці, індикатор згасне. У разі ж виникнення несправностей під час руху індикатор також загориться, а при одноразовій або дрібної несправності він може також згаснути (при цьому, зберігши помилку в пам'яті для наступного зчитування). Якщо ж індикатор продовжує горіти, необхідно негайно зупинити автомобіль і відвезти або відбуксирувати його на станцюю сервісного обслуговування для проведення більш глибокої діагностики та / або ремонту.

Системи діагностики для різних автомобілях розрізняються, але принцип дії у більшості систем схожий: блоком управління зчитуються показання датчиків при різних режимах роботи двигуна, трансмісії, гальмівної системи, електропроводки в процесі експлуатації автомобіля (запуск, прогрівання, холостий хід, розгін і гальмування і т. д.).

Показання датчиків при цьому буває двох типів: статичними (дискретними) або динамічними (що змінюються у часі). У першому випадку статичні показники датчиків звичайно визначаються граничним значенням - імпульсом певного рівня або «перемикачем» (тобто наявністю або відсутністю сигналу), а динамічні, в свою чергу, як правило, передають зміни параметра і перевіряються на допустимі діапазони (верхній і / або нижній межі). Всі діагностичні системи автомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота) зберігають і відображають статичні дані - «коди помилок» і динамічні характеристики. На дискретні показники датчиків система самодіагностики автомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота) реагує звичайно тільки за відсутності електричного контакту (повертає сигнал про несправність певного датчика), а зміна динамічних показників відстежується за спеціальними таблицями, що зберігаються в пам'яті пристрою управління.

Втім, один і той же датчик може перевірятися як на електричний контакт, так і на допустимі межі зміни. У такому випадку, для одного пристрою можуть бути дві помилки: або відсутність сигналу, або вихід за граничні параметри. Пристрій керування автомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота) може складатися з декількох блоків: окремо для двигуна - ECU (Engine Control Unit) або ECM (Engine Control Module), окремо для антиблокувальної системи гальм - ABS, окремо для подушок безпеки - SRS (Air Bag Supplemental Restraint System), для автоматичної коробки передач - A / T (Electronic Automatic Transaxles) і т.д.

При отриманні сигналу про помилку сучасна система діагностики зобов'язана відповісти уніфіковано:

по-перше, класифікувати несправність по номеру (коду помилки) і запам'ятати цей код в довготривалій пам'яті;

по-друге, зробити коригувальні дії, передбачені на цей випадок керуючою програмою.

Збережені в пам'яті коди помилок зчитуються спеціальним сканером або вручну, за допомогою певної сервісної процедури, яка вводить електронний блок управління в режим індикації кодів самодіагностики. Після їх вивчення та аналізу додаткових даних приймається рішення про те, що робити далі. Слід зазначити важливий момент - частина параметрів, що визначають стан двигуна, залишається поза зоною контролю. І навіть після зчитування кодів важливо не тільки їх ідентифікувати, а й визначити правильну причину виникнення несправності. У цьому Вам допоможуть кваліфіковані майстри станції Мега-Сервіс.

Автомобіль - це система складних пристроїв і агрегатів, і його стан залежить від великої кількості параметрів. Часто буває, що навіть незначна, на перший погляд, несправність може викликати цілу комбінацію кодів, але в той же час жоден з них не дасть відповіді на питання про те, що ж насправді зламалося. Отже, для встановлення точного діагнозу потрібно інженерна кваліфікація, а також наявність досить тривалого періоду часу. При цьому, після читання коду помилки потрібно виконати додаткові перевірочні операції для того, щоб переконатися в правильній інтерпретації коду. Наприклад, дуже часто коди несправностей виникають через те, що після тих чи інших ремонтних операцій на автомобілі просто забувають під'єднати роз'єм або ушкоджують електропроводку.

Більшість автомобільних комп'ютерів (керуючих пристроїв) Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота) запам'ятовують і зберігають дані про функціонування систем автомобіля для оптимізації експлуатаційних характеристик і поліпшення працездатності. Після обнулення пам'яті комп'ютера, пристрій буде використовувати значення, задані за замовчуванням, до тих пір, поки не буде записана нова інформація про кожному компоненті системи. Протягом декількох робочих циклів комп'ютер відновлює оптимальні значення і запам'ятовує їх знову (пристрій управління може запам'ятовувати дані про 40 або більше параметрах автомобіля). У ході стадії перенавчання може спостерігатися деяке погіршення «поведінки» автомобіля: можуть виникнути різке або нечітке перемикання передач, низькі або нестабільні обороти холостого ходу; можуть з'явитися навіть перебої в двигуні, пов'язані з переобогащенная або, навпаки, з переобедненія горючої суміші, а також, як наслідок, зросте витрата палива.

Однак ці симптоми повинні швидко зникнути після запам'ятовування комп'ютером ряду циклів водіння (тобто приблизно через 30-40 км).

Ви можете запитати: «Навіщо ж тоді потрібна вся ця комп'ютерна діагностика, якщо остаточне рішення все одно приймає фахівець?» Справа в тому, що людині властиво помилятися, і чим більше інформації йому доводиться аналізувати, тим вище ймовірність такої помилки. А за допомогою подібних діагностичних систем можна дуже ефективно звузити поле пошуку і визначити характер несправності, не вдаючись до непотрібних (а часто і дуже трудомістким!) «Хірургічним» втручань. Крім того, при проведенні регулярної планової діагностики автомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота), результати якої фіксуються і запам'ятовуються, можна прогнозувати можливі несправності, які ще не виникли і не переросли в фатальні. А зі справно працюючим мотором навряд чи хто-небудь стане всерйоз возитися, якщо тільки діагностика не буде настільки простий, як комп'ютерна.

Грамотна комп'ютерна діагностика атомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда), Toyota (Тойота) і пошук несправності можуть зайняти підчас значно більше часу, ніж лагодження. І тут зустрічаються дві крайності: перша - це класична ситуація «розлучення», коли клієнту послідовно пропонують замінити деталь за деталлю на нові і подивитися, що вийде, за принципом «гірше не буде!». Добре, якщо такий метод приведе до усунення несправності до того, як ваш гаманець помітно спорожніє! Зрозуміло, що тут ми маємо справу з елементарним обдурюванням або, в кращому випадку, з невмінням правильно діагностувати ситуацію. Водночас сліпа віра в комп'ютерну діагностику, яка виявляє не причину, а лише наслідок виникла неполадки, може обернутися не менш сумними наслідками і ввести клієнта в ще більші витрати.

Для своїх клієнтів AUTO SOLAR пропонує комп'ютерну діагностику автомобілів Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота) в Києві, яка складається з наступних етапів:

на першому використовуються всі доступні засоби комп'ютерної діагностики Subaru (Субару), Mazda (Мазда), Toyota (Тойота) і зчитуються не тільки коди помилок, але і всі цифрові дані, прямо або побічно пов'язані до виниклої проблеми. Тут треба розуміти, що «говорить» сканер і наскільки повно він «розшифровує» знайдені несправності.

на другому етапі всі ці дані повинні бути додатково піддані електричної (аналогової) перевірці. І в першу чергу необхідно ретельно перевірити електричну систему автомобіля (акумулятор, генератор, дроти і контакти), щоб переконатися в її повній справності. В іншому випадку отримана цифрова інформація просто безглузда!

далі необхідно, щоб сканер «взяв» проверяемую машину, тобто дозволив перегляд даних в режимі реального часу (ця функція зазвичай називається Data Stream - відображення потоку даних). Ця функція може використовуватися для перевірки сигналів датчиків та інших елементів систем управління Subaru (Субару), Mazda (Мазда) і Toyota (Тойота) в режимі реального часу. Таким чином, на дисплей сканера виводяться актуальні сигнали датчиків автомобіля і параметри системи упорскування палива протягом деякого часу в режимах холостого ходу, а також збільшення та скидання швидкості обертання вала двигуна. Після цього проводиться аналіз отриманих результатів і робляться висновки про правильність роботи систем, наявність і характер несправностей.

і на завершення, після проведеної профілактики або ремонту несправності, слід стерти з пам'яті контролера коди помилок і провести повторну ініціалізацію системи управління Subaru (Субару), Mazda (Мазда) або Toyota (Тойота). При першому активації системи після стирання пам'яті контролера управління (це може відбутися також і після відключення акумулятора в процесі ремонту або заміни будь-яких вузлів або деталей) буде потрібно процедура повторної ініціалізації («перенавчання» комп'ютера).

Для діагностики всіх автомобілів марки Subaru на станції "Мега Сервіс" застосовується спеціалізований дилерський сканер Subaru Select Monitor III (SSM III). Завдяки діагностичної колодки OBD II, даний прилад діагностує всі марки автомобілів Subaru.

Адаптивне пристрій для діагностики, Subaru Select Monitor III (SSM III), служить для перевірочних заходів та ремонту автомобілів бренду Subaru, які оснащені специфічним роз'ємом OBD II (до цього реєстру потрапляє практично повний список модельного ряду Subaru, що зійшов з конвеєра з 1994 року). Даний пристрій включає в себе прилад комунікації SDI, який під'єднується до центрального бортового комп'ютера автомашини, і унікальне професійне програмне забезпечення SSM III Software, яке встановлюється на ПК (ноутбук).

Функціональні особливості Subaru Select Monitor III:

Цей пристрій може транслювати інформацію в десятки разів швидше, ніж система простий комунікації, та й перевірка систем проходить в більш швидкому темпі.

Застосування ПК дає можливість зберігати отримані параметри досить тривалий час з можливістю докладного вивчення та узагальнення вихідних даних.

Можливість пристосування має інформації під конкретну автомашину відкриває перспективи легкого запам'ятовування налаштувань приладу.

На станції Мега Сервіс ми допоможемо Вам продіагностувати наступні системи Вашого автомобіля:

- Engine (Двигун бензиновий і дизельний)

- Hybrid Vehicle ECU (Контролер гібридної силової установки)

- ECT (Автоматична коробка передач)

- Sequental MT (Секвентальная коробка передач)

- ABS (Антиблокувальна система)

- Traction Control (Антипробуксовуюча система)

- Air Suspension (Пневмопідвіска)

- EMS (Підвіска з електронним управлінням)

- EHPS (Електро-гідравлічна підвіска)

- AHC (Активна пневмопідвіска із змінною висотою кузова)

- EMPS (Електричний підсилювач керма)

- VGRS (Підсилювач керма із змінним відношенням)

- CCS (Круїз - контроль)

- Air Conditioning (Клімат-Контроль)

- Airbag (Подушки безпеки)

- Body (Кузовная електроніка)

- Gateway (Контроллер мультиплексной шини)

- TDS (Охоронна сигналізація)

- Clearance Sonar (Парктронік)

- Rain Sensor (Детектор дощу)

- Steering Pad (Контролер рульової панелі)

- Security (Система охорони)

- Mirror (Система управління дзеркалами)

- Door (Дверні контролери)

- Seat (Контролери сидінь)

- Slide Roof (Котроллер зсувного люка)

- Tilt and Telescopic (Контролер рульової колонки)

- Meter (Електронна комбінація приладів)

- Tire Pressure Warning System (Система стеження за тиском в шинах)

- Wiper (Контролер склоочисників)

- Stop and Go (Система СТОП / СТАРТ)