Головна » Ремонт » Чому помирає мотор

Чому помирає мотор

ЧОМУ ПОМИРАЄ МОТОР Найбільш поширені причини передчасного зносу (руйнування) деталей циліндро-поршневої групи і методи їх діагностики. Сумна картинка: від двигуна (нового, помірно б / у або капітально відремонтованого) очікували багатьох років і багатьох сотень тисяч кілометрів надійної і чесної роботи, а він в одночас задимів, втратив потужність, став вередувати при запуску, є масло і в підсумку встав. "Розтин" кількох двигунів з подібними симптомами на перший погляд завжди дає більш менш схожу картину - сильний знос циліндро - поршневої групи. Однак, катастрофічний знос далеко не завжди прямий наслідок тривалої та інтенсивної експлуатації. Нерідко поршнева група, а разом з нею весь мотор вмирають раптово. В таких випадках вкрай важливо зрозуміти, що саме викликало даний знос, з тим, щоб при ремонті усунути причину. В іншому випадку ремонт перетворюється на нескінченне і безперспективне усунення наслідків. Розглянемо кілька характерних прикладів: Інтенсивний знос в результаті змивання паливом мастила зі стінок циліндрів. Помилки в роботі паливної апаратури, "ллється" форсунка, пропуски займання або неточності в установці кута випередження упорскування призводять до утворення в надпоршневомупросторі надлишкової кількості незгорілого палива. Потрапляючи на стінки циліндрів частинки палива змішуються з масляною плівкою, істотно знижуючи її змащувальні властивості. В результаті в самій навантаженої верхній зоні циліндра поршневі кільця поршневі кільця працюють в умовах недостатньої змащення. Істотний надлишок палива здатний повністю змити масляну плівку, і умови роботи кілець в такому випадку близькі до режиму сухого тертя. В таких випадках спостерігається інтенсивний знос поршневих кілець, з утворенням характерної гострої кромки. Гільза циліндра у верхній зоні роботи кілець набуває критичний знос (близько 0,2 мм) буквально за 500 - 800 км пробігу. Спідниця поршня на первісній стадії серйозно не страждає. Пізніше на спідниці поршня з'являються характерні темні плями з вертикальними ризиками, які позначають зони тертя в умовах недостатньої змащення. При дослідженні під мікроскопом на спідниці поршня вдається виявити впроваджені частинки продуктів зносу поршневих кілець. Масло двигуна "померлого" по вищеописаним причин зазвичай має значні домішки палива. Так що разом з чорним димом переобогащённого вихлопу в трубу вилітає не тільки сажа і не згоріла солярка, а й значна частина ресурсу мотора. Швидкі й сумні наслідки викликає попадання в двигун абразиву. Не важко порахувати, що за кожну хвилину роботи безнаддувний дизель прокачує через себе кількість повітря, яке дорівнює добутку робочого об'єму на 1/2 оборотів. Наприклад V раб - 12 літрів, обороти 2000 об / м, тобто 12 м2 в хвилину або 720 м3 на годину. Досить вельми низької концентрації твердих частинок в такому обсязі споживаного повітря, щоб накопичився абразив буквально з'їв двигун зсередини. Чи не акуратна установка повітряного фільтра, нещільні хомути, тріщини в з'єднувальних гофре, можливість підсосу повітря в двигун повз фільтра - все веде до швидкої загибелі мотора від "дорожнього" абразиву. Існує також небезпека потрапляння технічного абразиву в мотор під час техобслуговування або ремонту. Таким нещасть однаково може бути підданий і трактор в курному поле і розкішний катер в нейтральних водах. Скільки разів доводилося спостерігати як прагнення старанного власника легковика "полірнутися" шкуркою впускний колектор, або грамотно і акуратно притереть по плиті корпусні деталі карбюратора, призводить до майже миттєвої (200 - 500 км) загибелі мотора. Видалити технічний абразив "сполоснувши бензинчик" неможливо. У сучасній практиці моторного ремонту саме прагнення що-небудь притереть (наприклад, клапани) викликає подив, але проте, таким підступним шляхом частинки абразиву іноді ухитряються потрапити в двигун.тест